Skip to main content

David Pedersen

Onboarding Consultant

MØD DAVID

David er om nogen en god ven af huset!

Det er efterhånden længe siden, at David sidst trak i tjenertøjet og kørte service, men han husker tydeligt det fællesskab, der var på restauranten både før, under og efter service. I dag arbejder David som Onboarding Consultant hos Planday – et job han har fået gennem sit DiningSix netværk. 

Der er altid træls at sige farvel til gode kollegaer, men vi nyder at hjælpe dem derhen, hvor de gerne vil være. 

DiningSix er virkelig en god organisation, når man gerne vil udvikle sig

“Det var hurtigt tydeligt for mig at fællesskabet var en helt central del af det at være en del af DiningSix. Jeg havde været med lidt på sidelinjen, da DiningSix kun var i Aarhus og da de åbnede i København, tog Morten (direktør i DiningSix red.) fat i mig of spurgte om jeg ikke havde lyst til at være med.

Planen var ikke at være hos DiningSix ret længe. Jeg tænkte, at jeg skulle hjælpe med et par vagter, tjene lidt penge og så hurtigt videre igen, men jeg endte med at være ansat længe. For det første fordi det var sjovt, men også fordi jeg havde et fedt netværk. Fællesskabet er virkelig stærkt.

Jeg startede som tjener og ret hurtigt blev jeg forfremmet til tjeneransvarlig. Jeg synes det var perfekt at starte som tjener og lige se jobbet an. Jeg tilkendegav selv, at jeg gerne ville have mere ansvar – at jeg gerne ville vokse mere i jobbet. DiningSix er virkelig en god organisation, når man gerne vil udvikle sig. Du kan tale med din nærmeste leder og så er der nærmest altid en mulighed for at du kan blive sendt til en anden lokation, et andet brand eller sågar et andet land”


“Inden jeg startede i restaurationsbranchen, tænkte jeg at det ville være hårdt at arbejde sene aftner – men branchen har så meget mere at byde på. Der er uendelige muligheder for at udvikle sig og dygtiggøre sig. Hvis du har nogle gode ledere og en god organisation bag dig – som fx DiningSix, så kan man virkelig udvikle sig meget.


Jeg tænker hele tiden i, hvordan jeg kan løfte oplevelsen for dem, jeg arbejder sammen med og dem, jeg arbejder for

En af de kernekompetencer jeg har fået med fra restaurationsbranchen, og som jeg bruger i mit nuværende job, er min evne til at kommunikere med mennesker. Jeg tror, at kernen i mange jobs er at have talegaverne i orden – det er ens om du arbejder i tech-, restaurations-, flybranchen ect.; det væsentlige er menneskerne.

Jeg tænker hele tiden i, hvordan jeg kan løfte oplevelsen for dem, jeg arbejder sammen med og dem jeg arbejder for. Når man har været tjener, bliver man enormt bevidst om at få noget godt ud af alle de små ”touch points”, man har med sine gæster – det er noget jeg overfører 1:1 til mit job nu.

Se flere portrætter

Fra Tjener til CCO

Stine Skonning – Chief Commucations Officer – DiningSix

Fra Køkkenmedhjælper til Salgschef

Mads – Salgschef – Monotree

Fra Tjener til Bestyrer

Natascha – Bestyrer – DiningSix

Fra Tjener til Country Manager

Jeppe – Country Manager – DiningSix

Fra Tjener til UX Copywriter

Sissel – UX Copywriter – Planday

Fra Tjener til Bestyrer

Marie-Louise – Bestyrer – DiningSix

Fra Tjener til Projektleder

Izel – Projektleder – Kræftens Bekæmpelse

Fra Tjener til Onboarding Consultant

David – Onboarding Consultant – Planday

Fra Tjener til Head of Culture

Anna – Head of Culture – DiningSix

Fra Køkkenmedhjælper til Project Manager

Morten – Project Manager – DiningSix